perjantai 10. lokakuuta 2014

Boarding schoolin ilta

Tällä viikolla mun koulussa on ollut koeviikko, joten oon työskennellyt Elsan koululla eli MTs Winongissa. Päivisin yleensä ollaan oltu samoilla tunneilla ja iltaisin kun boarding schoolin oppilaat tekee läksyjä pihalla, ollaan autettu niitä (tai häiritty, miten sen nyt ottaa).


Nää kuvat kertoo aika paljon meiningistä, joka iltasin on sillon ku me ilmestytään paikalle. Sinänsä en yhtään ihmettele, koska meistä ei missään muussa aineessa oo apua, kun enkussa ja matikassa. 

Tällä yläasteella oppilailla on kuutta eri uskontoon liittyvää ainetta. On koraaninlukua, arabiaa, figih:iä (ei hajuakaan mitä sisältää) ja vaikka mitä. Oppilaat jotka asuu boarding schoolissa opiskelee joka ilta kahdeksasta kymmeneen tai yhteentoista, riippuen siitä milloin valvoja tulee päästämään heidät nukkumaan. Opiskeluaikana ei saa nukkua ja jos joku löydetään nukkumasta, joutuu tämä loppuajan opiskelemaan seisaalteen valvojien pöydän edessä. Jos nyt käytän pitkänmatematiikan taitojani, niin oppilaat nukkuu hyvässä lykyssä 5 tuntia per yö, sillä päivän ensimmäinen rukous, Subuh, on klo 4.30. Ja koulua on siis kuusi päivää viikossa. En kyllä millään tajua, miten lapsilla riittää energiaa yhtään mihinkään.

Tässä tytöt pyysi mua mittaamaan mun nenän. Kuulemma ne haluis yhtä pitkän tuulenhalkojan ku mulla.

Tällä viikolla ollaan muunmuuassa opetettu letkistä ja näytetty miten tanssitaan valssia ja tangoa. Lisäks Oli hepokatti maantiellä poikittain on uusi hitti täällä. Meille taas on opetettu jaavan kieltä ja tytöt yritti opettaa meille jotain taputus tanssia, mutta meijän rytmitajut ei ihan riittänyt siihen.

Ens viikolla sitte MTs:ssä on koeviikko ja muutetaan Elsan kanssa mun host-perheen luokse ja työskennellään molemmat kinder gartenissa ja ala-asteella. Saas nähdä mitä siitä tulee.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti