sunnuntai 7. syyskuuta 2014

Suuren talon sokkeiloissa

Mun isäntäperheeseen kuuluu Mr Koko, Mrs Lulu ja heidän kuus-vuotias poika. Jos oon oikein käsittänyt, ni perheeseen kuuluu myös 21-vuotias poika, joka asuu Jakartassa ja 16-vuotias tytär, joka asuu Semarangissa. Näitten lisäks täällä majaillee vaikka ketä ja tuntuu et joka aamu tulee joku uus kasvo vastaan. Mr Kokon vanhemmat asuu myös täällä ja varsinki isoäiti (jonka nimeä en tiiä) on tosi sulonen. Se kiikuttaa mulle aina kaikkea ruokaa ja juomaa ja nyrpistelee nenäänsä, jos oon ottamassa jotain supertulista.

Tältä näyttää keittiö mun huoneen ovelta.

Mr Koko myy jotain hyönteismyrkkyä/lannoitetta/rehuravinteita ja sen toimisto on tässä samassa rakennuksessa kodin kanssa. Toimiston puoli on tosi hieno ja siellä on noin 8 työntekijää. Ilmeisesti paikallisella mittapuulla Mr Koko on varsin varakas ja tää talo on aika luksus. Tää talo on varsin iso, mut en oo vielä uskaltautunu tutkimaan ylempiä kerroksia, koska kaikki mitä tarviin on tässä ekassa kerroksessa. Sisäpihan kautta on sisäänkäynti ainaki kahteen huoneeseen, joissa majailee Mr Kokon työntekijöitä.

Ja tässä varsin taidokas otos mun huoneesta.

Varsinki iltasin sisälle tunkee kaiken karvasia katteja ja ne rääkyy kammottavasti. Täällä talo ei oo silleen umpinainen, eli esim keittiössä on katossa iso reikä ja kaikissa ulko-oviaukoissa ei oo ollenkaan ovea. Öisin kuitenki pihan portit on kiinni, et ei tänne ihan ketä vaan pääse kävelemään sisään. Elukoita tosiaan on vaikka mitä. Kissat, ravut, sisiliskot ja hirvee määrä kärpäsiä asuttaa tätä taloa ihmisten lisäksi. Oon koittanu pitää mun ovea aina suljettuna, koska en halua mitään muita eliötä mun huoneeseen, mutta ainaki yks sisilisko on päässy sisään ja nyt se majailee tuolla sängyn alla.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti